mandag den 23. januar 2012

Top 4 mest populære cykelhjelme mærker

Hvis du skal investere i ny cykelhjelm skal du huske at du køber en cykelhjelm som passer til netop dine cykelbehov. Der findes mange typer cykelhjelme, de fleste hører dog til i kategorierne professionelle hjelme og hverdagshjemle.

I denne artikel vil jeg se på nogle af de absolut mest købte mærker og typer i kategorien hverdags cykelhjelme, samt forklare om de enkelte brands fordele samt ulemper.

Yakkay cykelhjelme
Yakkay blev opstod for 3 år siden og det var helst sikkert ikke tilfældigt at det var i København(Danmark) at idéen opstod. Vi danskere er bl.a. kendt som et af de mest mode og cykel elskende folkefærd. Disse 2 kendetegn kombinerer Yakkay i utrolig smykke cykelhjelme, som på et split sekund kan skifte design.

En Yakkay cykelhjelm er sat sammen af to dele: en "skater-hjelm" og et betræk der kan udskiftes. ckelhjelme fra Yakkay er uden huller til ventilation og kan derfor være varme om sommeren hvis man cykler meget langt. Derudover er hjelmen absolut ikke aerodynamisk og er derfor ikke velegnet til træningsbrug.

Nutcase cykelhjelme
Det amerikanske brand Nutcase er de seneste år blevet et stort hit i Danmark. Nutcase er mest kendt for deres unikke farvestrålende og altid flotte motiver.

Nutcase er ligesom danske Yakkay en form for skater-hjelm, uden huller til ventilation og Nutcase's hjelme er derfor heller ikke er velegnet til prof. cykelryttere.

ABUS
Det tyske mærke ABUS, startede tilbage 1924 med at fremstille kvalitets hængelåse efter pricippet: "Sikkerhed er afhængig af kvalitet!". Med udspring i samme tankegang påbegynde ABUS mange år senere også at fremstille cykelhjelme. Deres cykelhjelme er i dag blevet en kæmpe succes og sælges i hele verden.

Cykelhjelme fra Mango
Mango er en italiensk producent af cykelhjelme og har ligesom amerikanske Nutcase nogle meget farverige motiver. En af fordelene ved Mango's cykelhjelme er at de har flere luft huller, som gør at de køler bedre en varm sommerdag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Send en kommentar